top of page

סנטרל פארק ניו יורק | המדריך המקיף | המדריך המלא לסנטרל פארק


סנטרל פארק ניו יורק

במרכז המטרופולין הסוער של ניו יורק, שוכן לו גן עדן ירוק ושליו: סנטרל פארק. הפארק, המשתרע על שטח של כ-3.4 קמ"ר, הוא אחד הפארקים הציבוריים הגדולים בעולם, ומשמש כריאה ירוקה עבור תושבי העיר ועבור המבקרים בה.

סנטרל פארק מציע מגוון רחב של פעילויות לכל המשפחה, החל מטיולים רגליים, דרך רכיבה על אופניים וסקייטבורד, ועד למשחקי כדורגל, בייסבול וטניס. בפארק יש גם מספר אטרקציות תיירותיות מפורסמות, כגון: גן החיות של סנטרל פארק, Bethesda Fountain, ו- Strawberry Fields, אתר הזיכרון לזכר ג'ון לנון.


כדי שלא תחמיצו אף נקודה מעניינת בפארק המקסים והעצום הזה, הכנו לכם רשימה מלאה עם מעל ל-20 (!) נקודות ציון ואתרים מעניינים ברחבי הסנטרל פארק. אז שמרו את הפוסט הזה ואל תפספסו אף נקודה בביקור הבא שלכם בסנטרל פארק. תהנו!


 

עדיין לא מצאתם מלון בניו יורק? הכנו בשבילכם רשימה של המלונות האהובים והמומלצים ביותר על ישראלים בניו יורק - לחצו כאן למעבר לרשימת המלונות המלאה 🏨

 


הקרוסלה


סנטרל פארק ניו יורק

הקרוסלה ממוקמת בפינה הדרום-מזרחית של הפארק, בסמוך ל-Bethesda Fountain. הקרוסלה כוללת 58 סוסים מגולפים מעץ , חמישה דובים, והרכב המלכותי. הרכיבה על הקרוסלה עולה 3 דולר לאדם.

הקרוסלה היא אטרקציה נהדרת לילדים ולמבוגרים. היא מציעה חוויה נוסטלגית ומהנה וזאת דרך מצוינת להירגע ולחזור לתקופת הילדות לכמה דקות בזמן הביקור שלכם בסנטרל פארק.


 

מגרש ההחלקה על הקרח | Wollman Rink


סנטרל פארק ניו יורק

משטח ההחלקה על הקרח בסנטרל פארק נפתח בשנת 1949. זוה אטרקציה פופולרית בסנטרל פארק במשך עשרות שנים. החלקה על הקרח נפתחת בתקופת הסתיו ובחורף והיא אחד הבילויים הפופולריים ביותר בסנטרל פארק בקרב תושבי ניו יורק ותיירים כאחד.

דמיינו את עצמכם מחליקים על פני הקרח, מתחת לשמיים כחולים, בעודכם מוקפים בקו הרקיע המהמם של מנהטן!

משטח ההחלקה נמצא במרחק קצר מהכניסה הדרומית של של הפארק, על רחוב W. 59th Street וה-6th Avenue. גלישה מהנה!


 

The Pond | הבריכה


סנטרל פארק ניו יורק

"הבריכה" של הפארק היא המפלט המושלם מההמולה של העיר. הבריכה ממוקמת מתחת למפלס הרחוב הסואן והמבקרים יכולים להתעלם זמנית מהרעשים של הרחוב הניו-יורקי הרועש ולצאת לטיול מרגיע לאורך השבילים המתפתלים הגובלים במי הבריכה.

בנוסף ל-240 מיני ציפורים נודדות המאכלסות את הבריכה, האזור ידוע גם בנופי השקיעה המקסימים שלו. עצי Crabapple & forsythia מיוחדים מסייעים ביצירת האווירה המרגיעה של האזור, ומקלט הטבע הסמוך "Hallett" מלמד ומעשיר את המבקרים על החי והצומח של אזור זה של הפארק.


 

Gapstow Bridge | גשר גפסטו


סנטרל פארק ניו יורק

הגשר היפיפייה הזה ממוקם בקצה הצפון מזרחי של "הבריכה" שקראתם למעלה. גשר זה נבנה בשנת 1874 ותוכנן על ידי ג'ייקוב וורי מולד. עם זאת, העובש הרב שתקף את הגשר ופגעי מזג האוויר הקשים בניו יורק פגעו בגשר העץ העדין, והוא הוחלף במהרה עקב בלאי. הגשר הנוכחי נבנה בשנת 1896, בהתבסס על העיצוב של הגשר המקורי.

הגשר מכוסה בעלים וירוקת בקיץ, ומתכסה לעיתים בשלג בחורף, גשר גפסטו מציע יופי מהפנט בכל עונה בשנה.

 

Central Park Zoo | גן החיות


סנטרל פארק ניו יורק


גן החיות סנטרל פארק הוא חוויה מומלצת לכל המשפחה בניו יורק. הילדים שלכם בטח יזהו אותו מהסרט "מדגסקר". הגן ממוקם בכניסה הדרומית של הפארק ברחוב 64 והשדרה החמישית. הוא נפתח לראשונה בשנת 1860 והיה לגן החיות הראשון בניו יורק.


בגן החיות של הסנטרל פארק תוכלו לראות מקרוב בעלי חיים נדירים כמו פנדה אדומה, דוב גריזלי, פינגווינים אריות וכלבי ים ועוד. לא תראו חיות גדולות שמאימות למזג אוויר חם כמו פילים, זברות, וג'ירפות. הפארק אומנם קטן בהרבה מגן החיות שבברונקס, אבל תמצאו בו את כל מה שאתם צריכים לבילוי צהריים נעים בחברת החיות.




 

Balto Statue | פסל הכלב


סנטרל פארק ניו יורק

פסלו של הכלב "באלטו" מוכן לקבל חיבוקים ולהציע טרמפ למעריציו.

באלטו, גיבור כלבי המזחלות, עומד באצילות על הסלע, צפונית לגן החיות לילדים Tisch.

הפסל שלו הוא אחד מהפופולריים ביותר בפארק והוא מושלם לצילומים עם ילדים או עם בן או בת הזוג.


הסיפור מאחורי הפסל של הכלב האהוב הוא שבשנת 1925, באלסקה, התרחשה התפרצות מגיפה איומה. לא היה מספיק אנטי-טוקסין זמין לטיפול בכל החולים, וצוותים של שליחים אמיצים וכלבי מזחלות אמיצים לא פחות נאבקו בסופת שלגים נוראית ורכבו מעל ל-600 מיילים כדי לספק את התרופה ולהציל את החולים. באלטו, היה אחד מכלבי המזחלת הגיבורים.


כהכרה לאומץ ליבו, הפסל המפורסם, פרדריק ג'ורג' ריצ'רד רוט, הוזמן ליצור פסל מחווה. רוט, הציג את הפסל לציבור ב-15 בדצמבר 1925. החשוב מבין האורחים המכובדים היה בלטו הכלב האמיתי בכבודו ובעצמו.

במהלך 90 השנים האחרונות, הפסל של בלטו הוא אחד האהובים והפופולריים בפארק גדול - כפי שמעידים השפשופים העמוקים של אוזניו וגבו מהילדים הרבים שמטפסים עליו.


 

Rumsey Playfield


סנטרל פארק ניו יורק

אזור ה-Rumsey Playfield הוא מגרש דשא רחב ידיים פתוח המארח בכל קיץ את פסטיבל ה-Summer Stage, סדרת ההופעות שמאורגנת על ידי קרן הפארקים העירונית. Rumsey Playfield נמצא ממש ליד הכניסה של השדרה החמישית ורחוב 69.

זהו אזור ההופעות הקבוע של סוגים רבים של זמרים, להקות, יוצרים ואמנים שונים.


 

Conservatory Water


סנטרל פארק ניו יורק

בריכת מים זו תוכננה על ידי פרדריק לאו אולמסטד כמקום בו ילדים ומבוגרים כאחד יכלו לחוות את ההנאה של שייט בסירה.

האתר הזה נמצא בכניסה הקרובה לרחוב 72, ןגובל בפסל של אליס בארץ הפלאות, כמו גם פסל של סופר הילדים הנס כריסטיאן אנדרסון קורא את סיפורו, הברווזון המכוער, מערבית אליו.


התכונה העיקרית שלו היא בריכת נוי, הידועה גם בשם בריכת סירות דגם, שבה ילדים וחובבי סירות מנוע קטנות משיטים סירות מפרש ויאכטות מיניאטורות. אלה מאוחסנים ומושכרים בבית הסירות הסמוך, בו שוכן גם בית קפה. שולי הבריכה, בהן פזורים ספסלים, הם מקומות פופולריים למנוחה ולצפייה בסירות הקטנות ובאנשים.

האזור מושך מבקרים גם לשני פסלים משמעותיים: אליס בארץ הפלאות, אחד הפסלים הפופולריים בפארק, והאנדרטה לסופר ספרי הילדים הנס כריסטיאן אנדרסן.

 

Loeb Boathouse


סנטרל פארק ניו יורק

המסעדה ממוקמת בקצה המזרחי של האגם, Loeb Boathouse ידוע בעיקר כנקודת ההשקה של סירות משוטים, ומציעה למבקרים דרך אידיאלית לחקור את אחד מהנופים המיוחדים ביותר של הפארק.

בנוסף להשכרת סירות, המסעדה היא יעד פופולרי בפארק לסעודה על שפת האגם, כמו גם צפרות על ציפורי האגם.

מתוך רצון להציע לתושבי העיר חוויות כפריות במהות, מעצבי הפארק קידמו שייט בסירות כדרך אידיאלית לחקור את היופי הנופי של האגם. החל משנות ה-60 של המאה ה-20, המבקרים בפארק יכלו לקחת "סירת מעבר" שהשלימה סיבוב באגם, ועצרה בנחיתות שונות של סירות. המבקרים יכולים גם לשכור גונדולה לסיור מודרך אינטימי יותר.



 

The Mall | השדרה הראשית


סנטרל פארק ניו יורק

השדרה הראשית של הפארק, המכונה גם "הקניון", תחומה בשדרת עצי הבוקיצה מרהיבים, וזהו המקום המושלם לטיול נינוח.

שביל הליכה המוביל למרפסת Bethesda היפה, קניון סנטרל פארק עובר באמצע הפארק מרחוב 66 עד 72. היא נותרה המאפיין המקורי היחיד של היצירה הטבעית של מתכנני הפארק אולמסטד ו-וואקס.

מצפון שוכן גשר הטרסה, ואילו ערוגת אולמסטד ממוקמת ישירות מדרום לקניון. פעם האזור הזה כונה "אולם קבלת פנים באוויר הפתוח" על ידי מתכננו, הקניון תוכנן במיוחד כדי להכיל את רוחב הקרונות העוברים בגבולותיו. בסביבות תחילת המאה, הקרונות הללו היו מורידים את תושביהם העשירים בנקודת ההתחלה של הקניון, שם יכלו ליהנות מהנוף הטבעי ולהתערבב עם אנשים ממעמד נמוך. כאשר המבקרים האלה הגיעו סוף סוף למרפסת בת'סדה, הקרונות שלהם יחכו להביא אותם ליעד הבא שלהם.


 

Bethesda Fountain


סנטרל פארק ניו יורק

מזרקת Bethesda, נקודת התצפית המדהימה של הסנטרל פארק, היא אחת המזרקות הגדולות בניו יורק, בגודל של עשרים ושישה מטרים גובה על תשעים ושישה מטרים רוחב.

זוהי אחת המזרקות הידועות בעולם, והפסל שבמרכזו היה הפסל היחיד שהוזמן כחלק מהעיצוב המקורי של סנטרל פארק. הפסל הניאו-קלאסי הזה, הידוע גם בשם מלאך המים, כולל מלאך ברונזה בגובה שמונה מטרים שניצב מעל ארבעה כרובים קטנים המייצגים בריאות, טוהר, מתינות ושלווה. המלאך בעצמה נושאת שושן ביד אחת ואילו השנייה נותרת מושטת, עומדת בפעולה של מתן ברכה על המים הנשפכים מסביב לרגליה ואל האגן בתחתית המזרקה. זאת כדי להנציח את פתיחתה של אמת המים קרוטון ב-1842, שסיפקה לעיר ניו יורק מים מתוקים.


 

Bethesda Terrace


סנטרל פארק ניו יורק


הטרסה המקסימה הזאת ממוקמת בלב הפארק ונמצאת בקצה הצפוני של הטיילת הארוכה עטורת העצים הידועה בשם "הקניון" ומשקיפה על האגם.

המרפסת היא יעד פופולרי למנוחה, צפייה באנשים והתפעלות מהארכיטקטורה ומהנוף. במרכז המרפסת ניצבת מזרקת Bethesda, הידועה גם כמלאך המים, אחת מיצירות האמנות האהובות ביותר בפארק.

היא תוכננה על ידי האדריכל והמעצב-שותף של הפארק קלברט ווקס עם עוזרו, ג'ייקוב ורי מוולד, שהיה אחראי על הגילופים המורכבים במאפיינים האדריכליים של המרפסת, כולל הרמפות, המעקים והמרפסות שלה.


 

Cherry Hill | מזרקת צ'רי היל


סנטרל פארק ניו יורק


מזרקת צ'רי היל היא המזרקה העתיקה ביותר בסנטרל פארק.

היא נמצאת ממש ממערב למזרקת Bethesda, סגורה ברחבת אבן עגולה. היא עוצבה על ידי ג'ייקוב ורי מולד ונפתחה בשנות ה-60 של המאה ה-19. המבנה המיוחד הזה תוכנן במקור כשוקת השקיה לסוסים במהלך המאה ה-19.

המזרקה מורכבת מכיפת גרניט ואגן כחול אבן מפוסל עם אריחי מינטון. זוהי בהחלט מזרקה מיוחדת ומרשימה ששוה עצירה במהלך הטיול שלכם בפארק.




 

The Lake | האגם


סנטרל פארק ניו יורק

אגם סנטרל פארק, , הוא חלק מהותי מתוכנית העיצוב "גרינסוורד" שנוצרה על ידי פרדריק לאו אולמסטד ו-ווקס בעת תכנון המאפיינים הראשוניים של מה שיהפוך בעתיד לסנטרל פארק.

מה שכיום הוא אגם מדהים וציורי בשטח של 20 דונם היה פעם לא יותר מביצה גדולה ומסריחה. משנת 1858 עד 1950, האגם שימש להחלקה על הקרח בחודשי החורף ושייט בקיץ.

עם זאת, לאחר 1950, מתחם האגם נסגר רשמית, מה שאיפשר לחיות שונות להתגורר בקרבתו. האגם הוא כעת מיקום מצוין לצפייה בציפורים, בו ניתן לזהות ברבורים, ברווזים ואפילו אנפה מעופפת מדי פעם. זהו אגם המים השני בגודלו מעשה ידי אדם בפארק.

האגם מספק הזדמנויות נפלאות לצפייה בשפע החי והצומח שלו, ולצאת לשיט בסירות משוטים, הזמינות להשכרה במהלך חודשי האביב והקיץ בבית הסירה של Loeb.


 

Bow Bridge


סנטרל פארק ניו יורק

אחד מציוני הדרך האיקוניים ביותר של סנטרל פארק, Bow Bridge הוא מקום מושלם לצילום. Bow Bridge הוא אחד המאפיינים האייקוניים והמצולמים ביותר של סנטרל פארק. נבנה בשנת 1862, גשר זה מתקופת ויקטוריאנית משתרע על פני 60 רגל על פני אגם סנטרל פארק ומחבר את צ'רי היל והראמבל. Bow Bridge, הידוע כנקודת מפגש רומנטית הן בחיים האמיתיים והן בחיי הסלילים, מציע מיקום ציורי לעצור וליהנות מרגע המשקיף על סירות המשוטים כשהן גולשות בעדינות לאורך האגם.


זהו מקום פופולרי להצעת נישואין, נשיקה לדייט ראשון או צילום מדהים של קו הרקיע של השדרה החמישית. הוא סיפק תפאורה מפוארת לסרטים כמו מנהטן, The Way Were ו- Keeping the Faith. גשר הקשת מקבל את שמו מצורת הקשת החיננית שלו הדומה לזו של קשת של קשת. הוא עוצב על ידי Calvert Vaux ו-Jacob Wrey Mold עם עידון יווני קלאסי, המשלב אלמנטים של עיצוב גותי, ניאו-קלאסי ורנסנס.

 

The Falconer | איש הבז


סנטרל פארק ניו יורק

הפאלקונר נתרם לסנטרל פארק על ידי איש העסקים האירי-אמריקאי ג'ורג' קמפ בשנת 1875. הוא ראה את יצירות האמנות בזמן שטייל באירופה והזמין את האמן, הפסל האנגלי ג'ורג' בלקאל סימונדס, ליצור גרסה בקנה מידה גדול יותר עבור הפארק. זוהי אחת מכמה יצירות אמנות בפארק שמתארות סצנות של בעלי חיים ואנשים צדים. בסמוך, בקצה הדרום מערבי של הקניון, נמצא אינדיאן האנטר, פסל של אדם אינדיאני שצד עם הכלב שלו.

שלושה אחרים, טיגרס וגורים, עדיין ציד, ונשרים וטרף מראים בעלי חיים עוקבים, תוקפים ומאכילים טרף לצעירים שלהם. למרות שהמעצבים המקוריים של הפארק לא דמיינו את המונומנטים והפיסול כחלק מהפארק, מכיוון שהם נוספו עם הזמן, נושא זה נתפס כמתאים יותר לייעודו כמקום מפלט כפרי.



 

Daniel Webster Monument


סנטרל פארק ניו יורק


האנדרטה לעורך הדין והמדינאי האמריקאי דניאל וובסטר (1782–1852) ניצבת לאורך ה-West Drive ליד רחוב 72. דמות הברונזה מתארת אותו מתבונן למרחקים עומד לנאום, ידו הימנית תחובה בקדמת מעילו וערימת ספרים לרגליו.

דניאל וובסטר כיהן במשך כמעט 40 שנה כנציג, לאחר מכן סנטור, ולבסוף כמזכיר המדינה. דבריו המתועדים היטב על החוקה לימדו את האמריקאים את ההיסטוריה שלהם בעידן שלפני ספרי הלימוד. איל הייצור האמריקאי גורדון וו. ברנהאם תרם את האנדרטה לפארק. ברנהאם שכר את הפסל האמריקני תומס בול ליצור את האנדרטה, על סמך פסל שיצר שנאסף והוצג באופן פופולרי בבתים אמריקאים.



 

Strawberry Fields | שדות התות - האנדרטה לג'ון לנון


סנטרל פארק ניו יורק

שדות התות והאנדרטה לג'ון לנון המנוח ממוקם ליד סנטרל פארק ווסט בין הרחובות ה-71 וה-74.

זהו אזור בשטח של 2.5 דונם בסנטרל פארק שעושה כבוד לכוכב החיפושיות המנוח, ג'ון לנון.

המתחם עוצב בדומה לעיצוב הזורם המקורי של הפארק, והוא מצופה בעצי בוקיצה גבוהים, שיחים, פרחים וסלעים. אזור זה מוגדר כאזור שקט בסנטרל פארק.

אזור Strawberry Fields נפתח מחדש רשמית ב-9 באוקטובר 1985, יום השנה ה-45 להולדתו של ג'ון לנון. מדי שנה, בתאריך זה, כמו גם ביום השנה למותו של ג'ון לנון, מבקרים ומעריצים מכל רחבי העולם נוהרים לסטרוברי פילדס כדי לתת כבוד למורשת הביטלס הזו.


 

The Dakota | בניין הדקוטה


סנטרל פארק ניו יורק

הבניין המפורסם, הממוקם מול הפארק בווסט סייד ברחוב 72, היה אבן שואבת לעשירים והמפורסמים מאז פתיחתו בשנת 1884. לפי הדיווחים, הוא הושכר במלואו עוד לפני פתיחתו, הודות לפרסום בניו יורק טיימס.


דיירים בולטים לאורך השנים כללו את לורן באקול, ג'ודי גרלנד, בונו של U2, רקס ריד, ג'ק פאלאנס, ליליאן גיש, בוריס קרלוף, רוזמרי קלוני, קוני צ'ונג, מורי פוצ'יץ', ובעיקר יוקו אונו וג'ון לנון.


 


Tavern On the Green


סנטרל פארק ניו יורק


המסעדה החביב הזו הוקמה בשנת 1934, כשהחליפה את דיר הכבשים ששיכן בעבר את הכבשים של Sheep Meadow, ובמהרה הפכה לאייקון של ניו יורק.

המסעדה מורכבת ממספר חדרים, כולל חדר הקריסטל הידוע, שמציע נופים מדהימים של הגן הסמוך.

מסעדת Tavern on the Green הוא אהוב על המקומיים והתיירים כאחד, וזה גם מקום פופולרי לקבלת פנים לחתונה, חגיגות ואירועים מיוחדים אחרים כמו ליל סלסה, הדלקת עץ חג המולד ועוד.


 

Sheep Meadow | המדשאה הגדולה


סנטרל פארק ניו יורק

מדשאה זו בגודל 15 דונם היא אחד היעדים הפופולריים ביותר בקצה הדרומי של הפארק ואידיאלי למנוחה, שיזוף, קריאה ופיקניק, כמו גם להתפעל מהניגוד בין הפארק הירוק לקו הרקיע המתנשא של מנהטן.

"אחו כבשים" או "מרעה הכבשים" וכרי דשא אחרים בפארק תוכננו כדי לתת למבקרים טעימה מנוף פסטורלי, נוף כפרי אידיאלי שהיה פתוח ורחב. עדר כבשים רעה שם בעבר הרחוק של מנהטן, ומכאן השם Sheep Meadow.


הכבשים התגוררו בבניין הידוע כדיר הכבשים, כיום ביתה של מסעדת Tavern on the Green. אמנם הדשא עשוי להיראות טבעי, אבל כמו שאר הסנטרל פארק הוא מלאכותי לחלוטין. העבודה על מרחבי הדשא הללו כללו פיצוץ מחשופי סלע גדולים, יישור האדמה, הוספת מטרים של אדמה ונטיעת עצים ועשב. בניית אחו הכבשים הייתה בסופו של דבר אחד מפרויקטי הבנייה היקרים ביותר בהיסטוריה של הפארק.


 

Heckscher Ballfields


סנטרל פארק ניו יורק


אזור המגרשים הזה, מורכב משישה מגרשים שונים למשחקי כדור באזור המוגדר על ידי עצים גבוהים ורחבים, מחשופי סלע מרשימים, וקו הרקיע של מרכז העיר בקצה הדרומי של סנטרל פארק.


אזור זה סומן בתכנון של המאה ה-19 עבור סנטרל פארק כ"מגרש הכדורים" או "מגרש המשחקים", מקום למשחקי כדור כמו קריקט או בייסבול. למרות שהפופולריות הגוברת של משחקים אלה הובילה את מתכנני הפארק לתכנן מגרשים נוספים כחלק מהפארק, בסופו של דבר הם יצרו רק אחד. בגלל הביקוש העצום, הם החליטו לתעדף את השימוש בו לילדים. המבנה הסמוך למגרשים שימש את השחקנים כחדר הלבשה בעבר, וכיום הוא משמש בית קפה נחמד.


 

Pinebank Arch


סנטרל פארק ניו יורק

הגשר הקשתי הוא אחד ממאפייני הפארק המובהקים ביותר באזור הדרומי שלו. מדובר בגשר אלגנטי מברזל יצוק המשתרע לאורך השביל.

הגשר עוצב להשתלב עם הנוף, ולמתבונן מהצד נראה כאילו שהוא יוצא ממחשופי סלע משני קצותיו, והפרזול שלו כמעט משתלב עם העלים והעצים שמסביב. הגשר מצולם לעתים קרובות בסדרות וסרטים שונים ומהווה מקום פופולרי שממנו ניתן להנות מהנופים של דרום הפארק.


 


Heckscher Playground


סנטרל פארק ניו יורק

זה הוא מגרש המשחקים הגדול והוותיק ביותר בסנטרל פארק.

הוא כולל מגוון מגרשי משחקים, נדנדות, מגלשות, קירות טיפוס ועוד, כמו גם שטח פתוח בשפע למשחקים - הכל מול "Umpire Rock", אחד ממשטחי הסלע הגדולים ביותר בפארק, וקו הרקיע של מידטאון.


המגרש נבנה כבר בשנת 1926, כאשר העיר ניו יורק החלה לתכנן מגרשי משחקים לילדי העיר בפארקים ובחללים אחרים ברחבי העיר, התנהל ויכוח האם לכלול אחד בסנטרל פארק, שתוכנן בעיקר למנוחה ולהליכה רגועה. אבל השימוש הגובר בפארק, במיוחד על ידי ילדים, הוביל להחלטה ליצור מרחב ייעודי למשחקי ילדים, עם ציוד, שירותים ציבוריים ובריכת שכשוך גדולה - מהראשונות בעיר.

 

לסיכום,  סנטרל פארק הוא מקום מיוחד במינו, המציע לכם חוויה ייחודית שתישאר איתכם עוד הרבה אחרי שתעזבו את ניו יורק. אז בפעם הבאה שאתם מתכננים טיול לעיר, אל תשכחו להקדיש זמן לטיול בלתי נשכח בפארק המפורסם בעולם.


טיפים לטיול מוצלח בסנטרל פארק:


  • הצטיידו במפה או באפליקציית ניווט: הפארק גדול מאוד, מומלץ להצטייד במפה או בפלאפון טעון במלואו כדי לא ללכת לאיבוד.

  • הביאו נעליים נוחות: תכננו ללכת לא מעט, אז כדאי להצטייד בנעליים נוחות.

  • הביאו מים ואוכל: במיוחד אם אתם מתכננים לבלות בפארק זמן רב.

  • הקפידו על כללי הבטיחות: שימו לב לילדים, אל תשאירו חפצים יקרים ללא השגחה ואל תטיילו בפארק בלילה.

  • השתמשו בתחבורה ציבורית: ניתן להגיע בקלות לפארק באמצעות תחבורה ציבורית.

  • בדקו את מזג האוויר: לפני שתצאו לדרך, ודאו שהמזג האוויר מתאים לטיול בחוץ.


 בין אם אתם מחפשים מקום להירגע בו בטבע, לצאת לריצה מרעננת, ליהנות מפיקניק משפחתי או פשוט לטייל ולספוג את האווירה, סנטרל פארק מציע לכם עולם ומלואו. תהנו!



 

לעדכונים על מגוון אירועים ואטרקציות נוספות בניו יורק אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בדף הפייסבוק שלנו או להצטרף לקבוצת הפייסבוק של "ישראלים מטיילים בניו יורק NY-See".



 בילוי נעים!


Comments


bottom of page