top of page

ארבעים (40) הדברים הכי שווים לעשות בניו יורק בכריסמס | ניו יורק דצמבר 2023



תקופת הכריסמס בניו יורק זאת חוויה שקשה להסביר במילים. ללכת ברחובות ניו יורק המקושטים לחג, לחלוף על פני חלונות הראווה עם הקישוטים המסורתיים ולהסתובב בסנטרל פארק המושלג כולו ופשוט לא להאמין שזה אמיתי.

בניו יורק התושבים אוהבים מאוד את כריסמס ואתם תרגישו את אווירת החג כמעט בכל פינה בעיר: מגוון של פסטיבלים, סיילים בחנויות, מצעדים, שווקים, מייצגי רחוב ועוד.


כדי שלא תפספסו אף אירוע או אטרקציה שווה אספנו לכם במקום אחד את כל האירועים והאטרקציות לחודש דצמבר ותקופת החגים בניו יורק. תהנו!

 

1. עץ הכריסמס של רוקפלר סנטר

כריסמס בניו יורק

עץ חג המולד ברוקפלר סנטר הוא אחד מסמלי חג המולד המפורסמים ביותר בעולם.

העץ, המתנשא לגובה של 25 מטר, מואר ביותר מ-50,000 נורות ומוקף ב-120 שרשראות בצורת כוכבים.

מסורת עץ חג המולד של רוקפלר סנטר החלה בשנת 1933, כאשר חברת רוקפלר החליטה להתקין עץ אורנים בגובה של 18 מטר בכיכר רוקפלר. העץ זכה להצלחה רבה, והפך מאז למסורת שנתית.


עץ חג המולד של רוקפלר סנטר מואר מדי שנה בערב חג ההודיה, והוא נשאר מואר עד לערב השנה החדשה. העץ הוא מוקד משיכה תיירותי פופולרי, והוא מושך אליו מיליוני מבקרים מדי שנה.

בנוסף לעץ עצמו, כיכר רוקפלר סנטר מתמלאת במגוון פעילויות חג המולד, כולל קרוסלה, סדנאות יצירה ועוד.



 


2. החלקה על הקרח בסנטרל פארק

כריסמס בניו יורק

החלקה על משטח הקרח בסנטרל פארק היא אחת הפעילויות הפופולריות ביותר בניו יורק בחורף. הפארק היפהפה הופך בתקופת החורף לזירת החלקה ענקית, המציעה חוויה קסומה ומיוחדת במינה.

מתחם ההחלקה על הקרח בסנטרל פארק נפתח מדי שנה בסוף נובמבר ועד סוף פברואר.

ההחלקה פתוחה בכל יום, החל מ-9:00 בבוקר ועד 21:00 בערב.


עלות הכניסה להחלקה על הקרח בסנטרל פארק היא 25 דולר למבוגר ו-15 דולר לילד. ניתן גם לשכור נעלי גלישה במקום ב-12 דולר.


 


3. צפייה בבתים המקושטים בשכונת דייקר הייטס בברוקלין

כריסמס בניו יורק

שכונת דייקר הייטס בברוקלין ידועה בקישוטים המדהימים שתושביה מקשטים את בתיהם ולקראת הכריסמס אלפי תיירים ומבקרים סקרנים מגיעים לסיור בשכונה בשעות הערב כדי להיות חלק מהקסם.

הביקור בשכונת Dyker Heights הוא לגמרי בחינם כמובן, אם כי ישנם סיורים רבים בתשלום שתוכלו לקחת אם אתם לא רוצים להסתובב בשכונה לגמרי לבד.


ניתן להצטרף לסיור האוטובוסים של Dyker Heights Holiday Lights. זאת דרך מעולה לראות את האורות והקישוטים ברחבי השכונה והוא עולה כ-$50 לאדם ולוקח (ומחזיר) אתכם ממנהטן לסיור של כמעט 4 שעות בין האורות הקסומים בברוקלין.


איפה השכונה נמצאת: את אורות חג המולד של דייקר הייטס ניתן למצוא בעיקר בין השדרה ה-11 וה-13 ובין הרחובות ה-83 ל-86.


 

4. חגיגת קניות לחג המולד במייסיס

כריסמס בניו יורק

מייסיס היא אחת מחנויות הכלבו הגדולות והפופולריות ביותר בניו יורק. בחג המולד, מייסיס הופכת לעולם קסום של אור, צבעים ופעילויות.

חנויות מייסיס בניו יורק מקושטות בצורה מרהיבה לקראת חג המולד. חלונות הראווה מרהיבים, והחנויות מלאות במוצרים לחג.

  • מייסיס מציעה מגוון פעילויות חג המולד לילדים, כולל מפגשים עם סנטה קלאוס, סדנאות יצירה ועוד.

  • בחנות מתקיימים גם מופעים ואירועים חגיגיים, כגון קונצרטים, מייצגים חיים ועוד.


 

5. תצפית על ניו יורק מלמעלה בסאמיט - SUMMMIT

כריסמס בניו יורק

סאמיט היא אחת מהתצפיות הפופולריות ביותר בעיר. היא מציעה תצפית מדהימה אל הנוף המשגע של ניו יורק. התצפית מושכת אליה כל יום תיירים ומבקרים רבים שבאים להנות מקו הרקיע המרשים של ניו יורק. התצפית ממוקמת בגורד שחקים חדש במידטאון ניו יורק בשם "One Vanderbilt". המבקרים יהנו מנוף פנורמי 360 מעלות של ניו יורק מגובה של כ-364 מטרים. בתוספת תשלום ניתן לעלות גם במעלית שקופה מזכוכית המעניקה חוויה מיוחדת במיוחד. מתחם התצפית כוללת ארבע קומות שונות עם תערוכות אמנות מודרנית וייחודית המפוזרות במתחם.

אם יתמזל מזלכם תוכלו לצפות על ניו יורק המושלגת מגובה של מאות מטרים - חוויה שלא תשכחו להרבה מאוד זמן!


 

6. מופע האורות החגיגי של סאקס

סאקס (Saks) בשדרה החמישית היא עוד חנות כלבו אייקונית בניו יורק, ששוכנת ממש מול מרכז רוקפלר ועץ חג המולד המפורסם שלה.

בכל עונת חגים, סאקס מקשטת את הבניין החיצוני שלה באורות וקישוטי חג המולד מהממים ביותר ובכל לילה במהלך החגים, מהשקיעה ועד מאוחר בלילה, תוכלו להנות ממופע אורות מרהיב כל 10 דקות בערך.

החלק הכי טוב? זה לגמרי בחינם!


בדומה לעץ חג המולד של מרכז רוקפלר, המונים של מבקרים ותיירים נעמדים מול החנות כדי לתפוס מקום צפייה טוב ולמרות שזה קצת "כואב" לנסות ולדחוף, אני מבטיח שזה שווה את ההשקעה!


איפה זה קורה: 5th Ave 611.


 

7. החלקה על הקרח במרכז רוקפלר

החלקה על הקרח במרכז רוקפלר היא אחת הפעילויות הפופולריות ביותר בניו יורק בחורף. זירת ההחלקה הממוקמת בכיכר רוקפלר, מציעה חוויה קסומה ומיוחדת במינה.

מתחם ההחלקה על הקרח במרכז רוקפלר נפתח מדי שנה בסוף נובמבר וממשיך עד סוף פברואר. ההחלקה פתוחה בכל יום, החל משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הערב המאוחרות.

עלות הכניסה להחלקה על הקרח במרכז רוקפלר היא 25 דולר למבוגר ו-15 דולר לילד. ניתן גם לשכור מגלשיים במקום תמורת 12 דולר.

ה-Rink at the Rockefeller הוא די קטן, במיוחד בהשוואה ל-Wolman Rink בסנטרל פארק או לרחבת ההחלקה בברייאנט פארק, אבל זה מיקום כל כך יפה ואייקוני שהייתי ממליץ ללכת לפחות פעם אחת.


התורים יכולים להיות ארוכים ולעתים קרובות משבצות מוזמנות במהירות, אבל אם תצליחו למצוא מקום, אני מבטיח שזה ירגיש כאילו נכנסתם ישר לסט של סרט הוליוודי, אולי אפילו תראו הצעת נישואין בזמן שאתם שם, זה דבר מאוד נפוץ!



 

8. שיט אל פסל החירות ואליס איילנד

ביקור בפסל החירות בניו יורק היא חוויה מרגשת עבור כל תייר שמגיע לניו יורק בפעם הראשונה. כשאתם מתקרבים לאי במעבורת, הדמות האייקונית המתנשאת מעל נמל ניו יורק.

כשנכנסים לאי החירות, תרגישו את המשמעות ההיסטורית ואת הסמליות הנובעים מפסל ליידי ליברטי. ניתן גם בתוספת תשלום לטפס לכתר או או להיכנס למוזיאון שנמצא בבסיס הפסל, וללמוד על ההיסטוריה המרתקת מאחורי הסמל האמריקאי של חופש ודמוקרטיה.

הנופים הפנורמיים ממרפסת התצפית עוצרי נשימה, ומציעים נוף מרהיב של קו הרקיע של העיר והמים הנוצצים שמתחתיו. זהו יעד חובה לכל מטייל המבקר בפעם הראשונה בעיר ניו יורק.




 

9. קישוטי חג המולד בהאדסון יארדס

חג המולד הוא הזמן הטוב ביותר לבקר בהדסון יארדס ולחוות את כל מה שיש לאזור להציע מכיוון שהוא מעוצב כל כך יפה במהלך החגים.

תוכלו למצוא אטרקציות שונות לחג ב-Hadson Yards כגון Edge, Vessel, The Shed ועוד (שניתן לבקר בהם כל השנה), ותהנו גם מקישוטי חג המולד המדהימים ביותר בעיר , במיוחד בצד הצפוני בקומות 3 ו-4 באזור החנויות.


יש הרבה מה לראות ולעשות באזור ההדסון יארד, אבל אם אתם רק רוצה להצטלם על רקע קישוטי חג המולד, היכנסו לחנויות והסתובבו בין הקומות והחנויות כדי לחוות את כל האורות המרהיבים והנברשות והקישוטים.


 

10. תצפית על העיר ניו יורק בדה אדג'

תצפית האדג' נפתחה ב-2020, ובה תמצאו את מרפסת התצפית הפתוחה הגבוהה ביותר בכל חצי כדור הארץ המערבי.

המרפסת בעצם "נשלפת" ויוצאת החוצה מהבניין עצמו, ונראה כאילו היא מרחפת בין שמיים לארץ בגובה של 345 מטר.

ישנה גם רצפת זכוכית שקופה מיוחדת שמאפשרת לעמוד ממש "מעל" לרחוב הניו-יורקי בגובה מטורף.

התצפית נפתחה במרץ 2020 לקהל הרחב, וצברה ביקורות מעולות מהמבקרים וברשתות החברתיות, בעיקר בזכות הנוף הפתוח של דאון-טאון מנהטן ומרפסת הזכוכית המיוחדת שמשקיפה על הנוף המשגע של מנהטן והנהר.


 

11. סיור בחלונות הראווה המקושטים בשדרה החמישית

אולי לא ידעתם, אבל השדרה החמישית היא הבית של המוןאטרקציות מדהימות לחג המולד .


מכיוון שיש בשדרה החמישית עשרות חנויות מעצבים, היא המקום שבו תראו את רוב תצוגות חלונות החג המדהימות של העיר, כמו למשל החנויות של שאנל, קרטייה ודיור.


ישנם גם סיורים מיוחדים לחג, שבהם תוכלו לראות את תצוגות החלונות הטובות ביותר של העיר בחנויות הכלבו הגדולות ביותר, ותזכו גם לראות כמה משווקי חג המולד הטובים ביותר בניו יורק עם מדריך מקצועי.


איפה זה נמצא? השדרה החמישית, בעיקר בין רחובות מזרח 50 ו-59.



 

12. סנטה-לנד במייסיס

מאז שנת 1861, בית הכלבו מייסי'ס נחשב ל"ביתו של סנטה קלאוס" ובמשך השנים, מאות אלפי משפחות וילדים ביקרו בספינת הדגל של חנות הכלבו בכיכר הראלד.


זו אטרקציה שמיועדת בעיקר לילדים, אך גם מבוגרים יהנו לשוטט בעולמו הקסום של סנטה קלאוס.

בתוך החנות עצמה, תשוטטו בכפר חג המולד עצום שנראה כאילו נלקח היישר מסצנה של סרט ותוכלו להיפגש עם סנטה בעצמו.


הכניסה למתחם היא בחינם לגמרי אך מומלץ להגיע מוקדם כדי להימנע מתורים ועומס.



 

13. שוק הכריסמס ביוניון סקוור

אחד משווקי חג המולד הטובים ביותר בניו יורק הוא שוק הכריסמס של יוניון סקוור. יש בו יותר מ-160 דוכנים שמוכרים הכל, משוקו חם, קישוטים חגיגיים ועד מזכרות, ציורים, תכשיטים ועוד הרבה יותר.


הוא משתרע על שטח עצום של יוניון סקוור וממוקם ממש מעל תחנת הרכבת התחתית כך שהוא במיקום נהדר ונגישה מאוד.


יכול להיות די צפוף בשעות השיא, אז נסו להגיע כמה שיותר מוקדם. שעות הפתיחה המדויקות משתנות בכל יום, אז בדקו לפני שאתם מגיעים, אבל זה בדרך כלל השעות הן בין 11:00 עד 20:00 מדי יום עד חג המולד.


 

14. סיור ברחבי העיר המקושטת לחג באוטובוס האדום

אתם רוצים לראות את כל העיר המקושטת לחג אבל אתם לא רוצים ללכת יותר מדי ברגל? סיור מקיף באוטובוס האדום של חברת BIG BUS יכול להיות הפתרון המושלם לראות את כל האתרים האייקונים של העיר בקלות ובנוחות.

אתם יכולים לעלות על האוטובוס בשעה הנוחה לכם (ביום או בערב) ולרדת בתחנות של האטרקציות המרכזיות של העיר כמו: כיכר טיימס, אמפייר סטייט, גשר ברוקלין ועוד. לאחר שסיימתם לטייל, פשוט המתינו לאוטובוס האדום הבא והמשיכו את הסיור בעיר. הסיור כולל הדרכה באנגלית ממדריך מוסמך. מומלץ לשבת בקומה השנייה של האוטובוס כדי להנות מחוויה מושלמת, רק אל תשכחו ביגוד חם וכובע גרב מחמם.



 

15. החלקה על הקרח בבראיינט פארק

משטח ההחלקה הוא די ענק (בהחלט הרבה יותר גדול מהמשטח ברוקפלר סנטר) וזה דבר חשוב, מכיוון שהוא מתחיל להיות צפוף מאוד מעט אחרי 10 בבוקר.


משטח ההחלקה על הקרח של בראיינט פארק הוא מבחינה טכנית משטח החלקה על הקרח ה"חינמי" היחיד בניו יורק, עם זאת, יש לזה מלכוד בכך שאתם צריכים לשלם כדי לשכור מחליקים אם אין לכם משלכם, אז זה לא בחינם לגמרי.


מחירי הכרטיסים להחלקה בברייאנט פארק משתנים בהתאם לשעה ביום, אז אם אתם רוצים להחליק על הקרח אבל לא רוצים לשלם הון תועפות, נסו להגיע ככל האפשר בבוקר.

מחירי הכרטיסים נעים בין $15 בלבד לפני ואחרי השבועות השיא של חג המולד (נובמבר וינואר-פברואר) ועד $46 בזמני השיא במהלך חג המולד.

משטח ההחלקה פתוח מדי יום בין השעות 8:00-22:00 מסוף נובמבר עד סוף פברואר, כך שיש לכם הרבה הזדמנות ליהנות ממנו במהלך חודשי החורף.



 

16. קוקטייל מחמם ברופטופ עם נוף מדהים

אחד המקומות השווים ביותר לשתות קוקטייל בעיר הוא בר הגג של Time Out Market וכאשר הכל שם מקוש לכבוד החגים, החוויה אפילו יותר חזקה.


מדובר בבר על הגג בברוקלין המשקיף על קו הרקיע של מנהטן, המשקאות לא זולים ( כ-14 דולר עבור קוסמופוליטן ו-8 דולר עבור בירה) אז לא הייתי מבלה שם את כל הלילה, אבל זה מקום נהדר ליהנות ממשקה או שניים תוך התפעלות מהנופים הקסומים של מנהטן.


היכן למצוא אותו: 55 Water St, Brooklyn, NY 11201.


 

17. החלקה על הקרח בברוקפילד פלייס

לעיר ניו יורק יש כל כך הרבה מקומות נהדרים לעשות בהם החלקה על הקרח בחודשי החורף ואחד המיוחדים שבהם הוא זה שברוקפילד פלייס - מרכז קניות מדהים הממוקם במרכז מנהטן.


זה לא משטח ההחלקה הגדול ביותר בעיר, אבל הוא די גדול ושקט יחסית, אפילו בשקיעה בתקופת חג המולד. מכיוון שהוא ממוקם ממש ליד המים, אתם יכולים ליהנות מנופים יפים בזמן שאתם מחליקים ויש גם הרבה מקומות לנשנש או לשתות גם לאחר מכן.


היכן ניתן למצוא אותו: Three World Financial Center, 230 Vesey St, New York, NY 10281.


החלקה ברוקפילד פלייס ניתנת להזמנה מקוונת מראש במרווחי כניסה מתוזמנים מ-14:00 עד 21:15 שני עד שישי ו-9:00 עד 21:15 שבת וראשון ובחגים.


הכרטיסים עולים 17 דולר בתוספת השכרת סקייט של 5 דולר עבור מפגשים של שעה או 15 דולר עבור החלקה והשכרת החלקה למשך 30 דקות. ניתן להזמין גם שיעורי החלקה על הקרח עם מורה פרטי.



 

18. הופעה ברדיו סיטי הול

רדיו סיטי הול הוא ללא ספק אחד הדברים הטובים ביותר לעשות בניו יורק בדצמבר. לא רק שהוא ממוקם ממש מעבר לפינה ממרכז רוקפלר, אלא שהוא גם תמיד מעוצב להפליא כך שכדאי לבדוק אותו במהלך התקופה החגיגית.


המרכז לאמנויות הבמה מארח הרבה מופעים והופעות מדהימות לאורך השנים, כולל מופעי חג המולד רבים במהלך עונת החגים. מבחינה טכנית זה חלק ממתחם רוקפלר סנטר ולכן אתם יכולים לצפות שכל האזור יהיה שוקק תיירים במהלך החגים, אבל זה מקום מקסים וקסום להיות בו, אז אסור לכם לפספס אותו!


היכן למצוא אותו: 1260 6th Ave, ניו יורק, ניו יורק 10020.


מה שאתה צריך לדעת: Radio City Musical Hall הוא התיאטרון המקורה הגדול בעולם והוא אירח יותר מ-300 מיליון מבקרים לאורך השנים באלפי מופעים והצגות תיאטרון.



 

19. בראנץ' עם נוף מדהים ברופטופ בר 230

הנופים מהבר על הגג של 230 Fifth Avenue הם עוצרי נשימה. אתה מקבל נוף ברור ללא דופי של האמפייר סטייט בילדינג ולמרות שהיה ממש מעונן כשעלינו לראשונה על הגג, תוך שעה בערך, העננים התבהרו והתברכנו בנוף היפה ביותר של גורד השחקים האייקוני .


היכן למצוא אותו: 230 5th Ave, ניו יורק, ניו יורק 10001.


בר הגג של 230 Fifth Avenue הוא חלל האירועים החיצוני והפנימי הגדול ביותר של ניו יורק, כך שיש הרבה מקום לכולם. ישנם המון אירועים שמתקיימים שם לאורך השנה ואירועי חג המולד וערב השנה החדשה שלו תמיד מדהימים. הקפידו לבדוק את האתר של 230 Fifth Avenue כדי להזמין לפני שאתהם הולכים כדי למנוע אכזבה ולעקוב אחריהם באינסטגרם כדי לקבל מידע על אירועים או מבצעים מיוחדים שתוכלו ליהנות מהם במהלך החגים.



 

20. להנות מהקישוטים ועצי חג המולד באוקלוס

ה-Oculus, שנפתח בשנת 2016, מהווה חלק ממרכז הסחר העולמי "החדש" לצד גראונד זירו והאנדרטה והמוזיאון של 9/11.


זהו מרכז תחבורה, קניון ומרכז עסקים שנוצרו מתוך כוונה להחזיר אנשים לאזור לאחר התוצאות ההרסניות של ה-11 בספטמבר.


העיצוב של ה-Oculus הוא באמת חדשני והוא נראה מדהים גם מבפנים וגם מבחוץ. אם אתם חובבי קניות, צפוי לכם פינוק אמיתי שכן ה-Oculus הוא ביתם של יותר מ-100 חנויות קמעונאיות ומסעדות, כמו גם 12 קווי רכבת תחתית המאפשרים לנוסעים מקומיים ולתיירים הזדמנות להתנייד באזור עיר בקלות.


לראות את האורות והקישוטים המסנוורים ב-Oculus הוא אחד הדברים הטובים ביותר לעשות בניו יורק בדצמבר.


היכן למצוא אותו: 185 Greenwich St LL3110.



 

21. עץ חג המולד הענקי בסי-פורט

כריסמס בניו יורק

זהו אחד מעצי חג המולד האהובים עלי ביותר בעיר בניו יורק.


העץ אולי לא מפורסם כמו עץ חג המולד הידוע של רוקפלר סנטר או זה של ברייאנט פארק, אבל עץ חג המולד של Seaport נראה מדהים בלילה ומושלם לתמונות.


היכן למצוא אותו: 28-20 Fulton St, New York, NY 10038.


אתם תמצאו את עץ חג המולד של נמל הים במרחק של 10 דקות הליכה בלבד מההתחלה של גשר ברוקלין ורק מרחק נגיעה ממזח 15, 16 ו-17, כך שהוא במיקום מצוין אם אתם מסתובבים במרכז מנהטן לפני שתעלו על גשר ברוקלין.




 

22. צפו בהופעה בברודווי

כריסמס בניו יורק

הצגה בברודווי היא ביקור חובה למבקרים בניו יורק. מלך האריות, אלאדין, המילטון והארי פוטר הן רק חלק קטן משלל ההצגות המפורסמות שרצות על בימות ברודווי.

בברודווי קיים מגוון רחב של הצגות שמתאימות לכל סוג של קהל: משפחות עם ילדים, זוגות, חובבי קומדיה או דרמה ועוד. בתי התיאטרון של ברודווי נמצאים ברובע התיאטראות המפורסם של מנהטן, מרחק הליכה מטיימס סקוור.


רוב ההצגות בניו יורק רצות לאורך כל השנה, כאשר ישנן הצגות חדשות לצד הצגות וותיקות מאוד שרצות כבר שנים על גבי שנים. אז הגעתם לניו יורק ואתם רוצים לחוות את ברודווי מקרוב? הכנו לכם מדריך מפורט עם כל ההצגות הנחשבות ביותר והפרטים החשובים כמו עלילת ההצגה, מחירים, מיקום וכיצד לרכוש כרטיסים בזול.



 

23. קישוטי חג המולד הענקיים בשדרה ה-6

כריסמס בניו יורק

עוד משהו פופולרי באמת לעשות בניו יורק בדצמבר הוא לראות את הכדורים הענקים בשדרה השישית.


קישוטי חג המולד הענקיים האלה מהווים חלק אייקוני משמחת החג של מרכז העיר ניו יורק שכן הם ממוקמים ממש מעבר לפינה ממרכז רוקפלר, רדיו סיטי מיוזיקל הול והשדרה החמישית של סאקס, כך שכבר תהיו במיקום נהדר לראות אותם.


כמובן, האזור הזה נהיה עמוס מאוד בתיירים נלהבים, במיוחד בלילה, אבל אם אתם מוכנים להתמודד עם המון התיירים, זה יהיה שווה את זה ותוכלו לצלם שם תמונות מדהימות.


איפה למצוא את זה: 1251 6th Avenue.




 

24. שוקו חם בפוד-טראק של ראלף לורן

כריסמס בניו יורק

מי ידע שלראלף לורן יש מותג קפה משלו?


זו משאית קפה חמודה במיוחד הממוקמת בתוך מתחם רוקפלר סנטר ומוכרת קפה, שוקו חם, תה ומאפים שונים ושוקולד!


המחירים גבוהים מהרגיל על כוס קפה, מכיוון שאתם "משלמים" עבור המותג ראלף לורן, אבל גם אם תחליטו שלא לקנות משקה משם, אני עדיין ממליץ להציץ במשאית. זה מאוד חמוד וחגיגי!


היכן למצוא את עגלת הקפה: 45 Rockefeller Plaza



 

24. חנות הכריסמס בליטל איטלי

כריסמס בניו יורק

לא משנה אם אתם מבקרים בעיר ניו יורק בשיא הקיץ או במהלך תקופת הכריסמס, החנות 'It's Always Christmas in New York' בליטל איטלי היא חנות חובה לאוהבי חג המולד.


החנות הענקית הזאת כוללת אלפי מתנות, תכשיטים ומזכרות חגיגיות. יש גם את בית הקפה של גברת קלאוס, תמצאו גם צעצועים, מתנות, קישוטים ועוד ועוד.


יש אפילו מוזיאון חג המולד ואטרקציית הליכה הידועה בשם 'תחנת גראנד סנטה' מהנה מאוד הן לילדים והן למבוגרים.


היכן למצוא את החנות: 142 Mulberry St.


 

25. חנות הצעצועים של שוורץ

כריסמס בניו יורק

חנות הצעצועים שוורץ FAO הוא עוד מקום מהנה להפליא לביקור בניו יורק במהלך תקופת חג המולד, אם כי בהחלט לא צריך להיות בעיר במהלך החגים כדי לבקר, החנות פתוחה כל השנה, אבל זה הרבה יותר כיף בזמן חג המולד!


היא נמצאת ממש ליד עץ חג המולד של מרכז רוקפלר ומשטח החלקה על הקרח, כך שאם אתם כבר באזור, תוכלו לבקר בקלות.


חנות הצעצועים העצומה היא המקום המושלם לבקר בו בניו יורק אם אתם מטיילים עם ילדים, אבל זה גם כל כך כיף לחוות אותו גם כמבוגר. ניתן למצוא בובות ענקיות (ואני באמת מתכוון לענקיות), בתוספת מבחר ממתקים עצום, פסלי לגו, סדנת Build-A-Bear ועוד הרבה יותר. זה ממש מקום החלומות לילדים (ומבוגרים) בכל הגילאים!


היכן למצוא את החנות: 30 Rockefeller Plaza.


 

26. שוק הכריסמס בברייאנט פארק

כריסמס בניו יורק

ללא ספק אחד משווקי חג המולד הטובים ביותר בניו יורק הוא כפר החגים החגיגי של בנק אוף אמריקה בברייאנט פארק.


יש בו עשרות דוכני שוק חגיגיים שמוכרים כל דבר, החל מקישוטי חג המולד ועד מזכרות חגיגיות ועד אוכל ומשקאות, שוק החגים של ברייאנט פארק הוא המקום המושלם לבקר בו במנהטן בחג המולד.


בנוסף להיותו בית למשטח החלקה על הקרח המדהים שפתוח עד תחילת מרץ, שוק חג המולד בברייאנט פארק הוא מקום מדהים לבלות בו במהלך חג המולד אם אתם מחפשים כיף חגיגי, אוכל ומתנות.


היכן למצוא אותו: בין השדרה ה-5 וה-6 ורחובות ה-40 וה-42 המערבית.





 

27. עצי חג המולד המקושטים ב-Zuccotti Park

כריסמס בניו יורק

הפארק ממוקם ברובע הפיננסי של מנהטן התחתונה והוא מקום נהדר לבלות בו כל השנה בניו יורק, אבל במהלך תקופת חג המולד, הוא מעוטר בעצי חג המולד יפים ואורות מנצנצים.


הוא נמצא דקות ספורות מוול-סטריט ומהבורסה של ניו יורק וזה מקום מקסים לבדוק כמה מהקישוטים המדהימים הרבים של העיר לחגים.


היכן למצוא אותו: הרובע פיננסי, בין רחוב ליברטי ורחוב סידר וברודווי וטריניטי פלייס.


 

28. תצפית על העיר מהאמפייר סטייט בילדינג

כריסמס בניו יורק

הבניין המפורסם ביותר בניו יורק, ושכבר מזמן הפך לאחד מסמלי העיר מציע את התצפית הוותיקה ביותר בעיר.

ישנם 2 קומות תצפית אשר אליהן המבקרים יכולים להגיע. אחת נמצאת בקומה ה-86 והשנייה, ממוקמת גבוה יותר בקומה ה-102.

לכל קומה צריך לרכוש כרטיס כניסה אחר בעלות שונה. כמובן שהגישה לקומה הגבוהה יותר גם יקרה יותר, אך גם מהקומה ה-86 הנוף נהדר ומרשים.

למרות שהבניין נפתח כבר אי שם בשנת 1931, עדיין מדובר באחת האטרקציות הפופולריות ביותר לכל תייר שמבקר בניו יורק, לכן התורים בקופות הכרטיסים והמעליות יכולים להיות ארוכים מאוד בחודשי הקיץ העמוסים, לכן מומלץ מאוד לרכוש כרטיסים אונליין.




 

29. אורות הכריסמס בברוקפילד פלייס

כריסמס בניו יורק

אורות חג המולד בברוקפילד פלייס והקישוטים הם מהחמודים ביותר בעיר ומדובר באזור שקט יותר יחסית לאזורים העמוסים יותר במרכז העיר.


ברוקפילד פלייס ממוקם ממש ליד נהר ההדסון כך שזה מקום נהדר לבלות בו בשקיעה. בתוך מרכז הקניות, תמצאו עצי חג המולד גבוהים ושפע של אורות וקישוטים ויש גם טונות של עצים מוארים באורות מנצנצים מדהימים.


היכן למצוא אותו: 230 Vesey St.



 

30. שוק הכריסמס בכיכר קולומבוס

כריסמס בניו יורק

כיכר קולומבוס היא תמיד מקום נהדר לבלות בניו יורק בכל פעם שאתם בעיר, אבל אם אתם מבקרים בניו יורק בחג המולד, אל תפספסו את שוק הכריסמס של Columbus Circle.


למרות שאולי תרגישו שהתמלאתם משווקי חג המולד בניו יורק אם כבר ביקרתם בברייאנט פארק וביוניון סקוור, אני מאמין ששוק הכריסמס בכיכר קולומבוס עדיין שווה ביקור.


יש בשוק יותר מ-100 דוכנים, ויש בשוק המון מקומות לאכול ולשתות, כמו גם הרבה מקומות לאסוף כמה מתנות ומזכרות לחג המולד ברגע האחרון.


איפה: כיכר קולומבוס, רחוב 59 וסנטרל פארק ווסט.


שוק החגים ב-Columbus Circle פתוח מסוף נובמבר ועד ערב חג המולד. רוב הדוכנים פתוחים מ-11:00 עד 20:00 בימי שני עד שבת ובין 11:00-19:00 בימי ראשון.


 

31. מופע חג המולד המפורסם של הרוקטס

כבר דיברנו על ביקור ב-Radio City Hall במהלך חג המולד, אבל יש דבר אחד, מיוחד, שאתם צריכים לראות בזמן שאתם שם וזה ה-Rockettes Christmas Spectacular המפורסם.


הרוקטס מפורסמים בעולם בזכות הופעות הריקוד המדהימות שלהם, אבל הופעת חג המולד שלהם הוא משהו אחר לגמרי ובהחלט אחד הדברים הכי טובים לעשות בניו יורק בדצמבר!


איפה: 1260 Avenue of the Americas (שדרה 6) בין הרחובות ה-50 וה-51 המערביים.


חשוב לדעת: מחירי הכרטיסים ל-Rockettes Christmas Spectacular משתנים מאוד בהתאם לתאריך ולשעה שבהם אתם מבקרים. בדרך כלל, אם אתם הולכים בסוף נובמבר או מאוחר יותר בדצמבר, אתם יכולים להשיג כרטיסים בפחות מ-$100, אבל במהלך שבועות חג המולד, אתם תשלמו הרבה יותר.



 

32. עץ חג המולד מול הבורסה לניירות ערך בוול-סטריט

עץ חג המולד של בורסת ניו יורק הוא עץ מדהים שאתם צריכים לראות בזמן שאתם בעיר בחג המולד.


הוא נמצא ממש מחוץ ל-NYSE, כך שקשה לפספס אותו בזמן שאתם נמצאים ברובע הפיננסי של העיר. עץ חג המולד הוא חלק מחגיגות הבורסה של ניו יורק כבר 100 שנה והוא ידוע כאחד מעצי חג המולד האייקוניים ביותר של ניו יורק.


היכן למצוא אותו: בורסת ניו יורק, רחוב ברוד.


 

33. האיגלו הרומנטי במזח 15 (Pier 15)

פיר 15 הוא אחד מהמזחים המדהימים שיש בעיר ניו יורק ובזמן חג המולד, Pier 15 הוא אחד המקומות הטובים ביותר לבילוי בדאון-טאון מנהטן מכיוון שהוא מתהדר בנוף משגע לעבר ברוקלין.


במהלך עונת החורף, נמצאים במזח 15, עשרות איגלואים מיוחדים לחג שמזכירים מאוד חממות, בתוספת עצי חג מולד וקישוטים רבים.


התפריט שלהם מתהדר בשפע של מנות מפנקות ומשקאות מחממים, כמו גם קוקטיילים מיוחדים וטעימים.


היכן: Pier 15, 78 South St.


 

34. אמפייר סטייט המואר בצבעי החג

כמובן, בניין האמפייר סטייט הוא אולי הבניין המפורסמם ביותר בניו יורק בכל הזמנים, כך שבוודאי לא חייבים ליהנות ממנו אך ורק בזמן חג המולד, אבל זה כל כך נחמד לראות את האורות החגיגיים מקשטים את החלק העליון שלו בתקופת החגים.


הקומות העליונים של הבניין בדרך כלל מוארים באורות ירוקים ואדומים במהלך חג המולד,וזה יוצר מראה יפה ומרשים במרכז מנהטן וללא ספק נהנים ממנו יותר אם אתם על בר על גג כלשהו או ממרפסת תצפית כמו Top of the Rock, Summit או Edge.


 

35. הכדור המפורסם של טיימס סקוור בערב השנה החדשה

חגיגת הסילבסטר של טיימס סקוור הוא חלק מהותי מהחגיגות בעיר וניתן לראות אותו בטיימס סקוור כל השנה.

כשהשעון נתקרב לחצות בלילה, הכדור מתחיל לרדת עד שהוא מורם בחזרה למעלה ל"צניחה" בדיוק בחצות בערב השנה האזרחית החדשה.


איפה: כיכר טיימס סקוור.





 

36. מזרקת פוליצר מקושטת לחג

מזרקת פוליצר נמצאת באופן קבוע מחוץ למלון פלאזה בכניסה הדרומית לסנטרל פארק והיא אטרקציה יפה לביקור בכל עת של השנה.

בזמן חג המולד, היא הופכת למזרקת פוליצר חגיגית במיוחד: ביתם של פסלים של פינגווינים, כלבי ים ואפילו יגואר!


אם יתמזל מזלכם לראות את המזרקה עם השלג בניו יורק - זה גורם לכל המזרקה להיראות אפילו יותר קסומה ונוצצת!


היכן למצוא אותו: 764 Central Park S, New York, NY 10019.


חשוב לדעת: המזרקה נראית מדהים גם ביום וגם בלילה, אז אני ממליץ לנסות לראות אותה גם באור יום וגם אחרי החשיכה כדי שתוכלו לחוות את הקסם של שניהם.



 

37. שוק האוכל המקורה - צ'לסי מרקט


צ'לסי מרקט, הממוקם בלב שכונת צ'לסי האופנתית, הוא שוק מקורה בעל מספר קומות, שמלא בדוכני מזון, מסעדות, סופרים קטנים ועוד אטרקציות קולינריות משובחות.

המתחם סגור לחלוטין מהשפעות מזג האוויר שבחוץ והמבקרים יכולים לטייל במבוך הדוכנים, מסעדות והחנויות השונות, ניתן לקנות ארוחה קלה או לקחת מזכרת מחנות השוקולדים המצוינת בקומה הראשונה לדוגמא. הכניסה לשוק חופשית, אך המחירים בדוכנים ובמסעדות לא זולים כמו מחוץ למתחם, אז לא לשכוח להביא ארנק.

בימים גשומים וקרים המתחם יחסית עמוס אז התאזרו בסבלנות. בתיאבון!




 

38. סיור במוזיאון המטרופוליטן

מוזיאון מטרופוליטן (המכונה גם ה-MET), ממוקם בקצה המזרחי של סנטרל פארק. המוזיאון המדהים הזה הוא חוויה נדירה גם במהלך תקופת החגים וגם לאורך כל השנה.

בפנים, המבקרים מתקבלים עם יצירות מופת מתרבויות שונות, כולל חפצים מצריים, פסלים קלאסיים, ציורי רנסנס ויצירות אמנות מודרניות. הגלריות והתערוכות העצומות של המוזיאון מציגות את הגיוון והעושר של היצירתיות האנושית, ומציעות חקר קסום של היסטוריה, תרבות וביטוי אמנותי. משיטוט בין תרבויות עתיקות ועד מפגש עם יצירות ידועות של אמנים בעלי שם, טיול במוזיאון המטרופוליטן מבטיח מפגש בלתי נשכח עם המורשת האמנותית הקולקטיבית של האנושות.




 

39. הליכה על גשר ברוקלין


גשר ברוקלין הוא אחד הסמלים המפורסמים ביותר של העיר ניו יורק. זהו יעד חובה לכל מי שמבקר לראשונה בעיר, ועשרות אלפי מבקרים חוצים אותו בכל יום.

בתקופת החגים הגשר מתכסה לעיתים במעטה שלג לבן והמראה נראה כמו מתוך סרט.

זהו הגשר היפה ביותר (לדעתנו) מבין כל הגשרים המחברים את מנהטן וברוקלין, והנוף הנשקף תוך כדי חצייה של הגשר, קו הרקיע של מנהטן והנהר המזרחי (איסט ריבר), פשוט מהפנט.

ההמלצה שלנו היא לחצות את הגשר לכיוון ברוקלין בשעות אחר הצהריים, ולחזור לכיוון מנהטן בשעת השקיעה\ערב ולהנות ממראה מדהים של קו הרקיע של מנהטן בשעת שקיעה.




 

40. עץ חג המולד המרשים של הספרייה הציבורית


ממש ליד שוק החורף בברייאנט פארק נמצאת הספרייה הציבורית של ניו יורק. אם אתם נמצאים באזור בתקופת הכריסמס, אל תפספסו ביקור באולם אסטור המרשים כדי להציץ במה שהוא, לדעתי, אחד מעצי חג המולד היפים בעיר. תהנו!



 

לעדכונים נוספים על מגוון אירועים ואטרקציות בניו יורק אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בדף הפייסבוק שלנו או להצטרף לקבוצת הפייסבוק של "ישראלים מטיילים בניו יורק NY-See".



טיול נעים!

2,309 צפיות

留言


bottom of page