top of page

המדריך המלא להוצאת וויזה לארצות הברית | איך מוציאים וויזה לארה"ב | וויזה לארה"ב


וויזה לארצות הברית

ישראל צורפה לתוכנית הפטור מוויזה ESTA - למעבר למדריך המלא להוצאת אישור ESTA


כאשר מתכננים חופשה בניו יורק או ביעד אחר בארצות הברית, מדובר בעסק מורכב יחסית בהשוואה לחופשה באירופה או במזרח הרחוק. הסיבה? חובת הוצאת הוויזה על מנת להיכנס לארצות הברית.


תהליך הוצאת הוויזה עשוי להיות אחד התהליכים המורכבים ביותר במהלך תכנון הטיול לניו יורק. עם זאת, הבנת כל הדרישות והתנאים לקבלת וויזה לארצות הברית עשויים להפוך את תהליך הוצאת הוויזה לפחות מורכב ומאיים, ואף להעלות את סיכויי קבלת הוויזה המיוחלת כל כך. בשביל זה הכנו לכם מדריך מפורט להוצאת וויזה לארצות הברית. בהצלחה!

 


אז מתי צריך להתחיל להגיש בקשה לוויזה לארצות הברית?


ברגע שמתחילים לתכנן את הנסיעה לארה”ב! עדיף מאוד שעוד לפני רכישת כרטיסי הטיסה. שימו לב שישנם תקופות עומס על התורים להוצאת וויזה ועל השגרירות האמריקאית: בדרך כלל לפני חג פסח, חופשת הקיץ וחגי תשרי. בתקופת החורף בדרך כלל פחות אנשים טסים לחופשה, ולכן גם העומסים של בקשות לוויזה והתורים בשגרירות האמריקאית יורדים מעט.


אז מה צריך להכין לפני שיושבים למלא את הטופס הבקשה לוויזה?


  • דרכון בתוקף + דרכונים קודמים (במידה והייתם בעבר בארה”ב)

  • תאריכים משוערים לטיול בארה”ב

  • כתובת בה תהיו בארצות הברית (אפשר גם כתובת של מלון)

  • רשימת כל הפעמים הקודמות שהייתם בארה”ב (אם הייתם) – תאריך הגעה ואורך השהות.

  • שם וכתובת מלאה של איש קשר בארצות הברית. אם אין, ניתן לכתוב שאין.

  • מידע על עיסוק עיקרי:

    • תלמידים – שם בית הספר + כתובת

    • חיילים – מידע על העיסוק הכללי (לא צריך לפרט דברים שאסור לדבר עליהם)

    • סטודנטים – שם מוסד הלימודים + כתובת

    • עבודה – שם המעסיק/ארגון + כתובת + הכנסה חודשית ממוצעת

  • תמונה – צבעונית, בגודל 5X5 ס”מ, ללא משקפיים לפי ההוראות כאן התמונה צריכה להיות גם כקובץ על המחשב אותו מעלים לטופס האלקטרוני באתר השגרירות, וגם תמונה פיזית אותה מביאים לשגרירות ביום הריאיון עצמו.


 


סוגי הוויזות לארצות הברית


לפני שנתחיל בתהליך הוצאת הוויזה, עלינו להבין את הסוגים השונים של וויזות לנסיעה לארצות הברית. קיימות בעצם שלושה סוגי וויזות עיקריות לארה"ב:

  1. וויזת תיירות B1\B2 - זו הוויזה המוכרת ביותר לארה"ב. עם וויזת תיירות, נותר בעל הוויזה בארה"ב לתקופה מסוימת, בדרך כלל לא יותר מ- 6 חודשים. ויזת תיירות נדרשת למי שמגיע לבקר את המדינה לטובת תיירות או עסקים שלא מחייבים מגורים לטווח ארוך בארה"ב.

  2. וויזת עסקים E1\E2 - זו הוויזה המתאימה לאלו שמגיעים לארה"ב על מנת לפתח עסק או לבצע עסקים (הקמת סטארט-אפ לדוגמא).

  3. וויזת סטודנט M1\M2 - כל מי שרוצה להתחיל במסגרת לימודית בארצות הברית חייב לקבל ויזת סטודנט לארה"ב. ניתן לומר שוויזה M1 מתאימה לכל מי שמעוניין בלימודים שאינם אקדמאים ומלבד ללימודי שפה. כל הלימודים האקדמאים (כולל בית ספר תיכון), חייבים בהוצאת ויזה מסוג F.


עליכם להבין איזו וויזה תתאים למטרת הביקור שלכם בארצות הברית. לדוגמה, אם אתם נוהגים לבקר בארה"ב למשך תקופה קצרה, וויזת תייר B1\B2 תהיה הבחירה הטובה ביותר. אם אתם מתכננים לגור בארצות הברית למשך תקופה יותר ארוכה וזקוקים לאישור על מנת לעבודה או ללמוד, אז ויזת עסקים או ויזת סטודנט יהיו כנראה הבחירה המתאימה ביותר.



וויזה לארצות הברית
ללא דרכון אמריקאי? תצטרכו להוציא וויזה כדי לבקר בניו יורק

שלב 1 – מילוי טופס בקשה לוויזה 160-DS


זהו טופס אונליין שממלאים באתר השגרירות האמריקאית, הוא טופס ארוך יחסית, אז סבלות ואורך רוח דרושים פה.

אפשר למצוא באתר הרשמי של שגרירות ארצות הברית בישראל. הטופס כתוב כמובן בשפה האנגלית. יש למלא גם את התשובות לטופס באנגלית, אלא אם צוין אחרת. אם אתם זקוקים לתרגום לעברית – סמנו עם העכבר על השורה הרלוונטית ויופיע מיידית תרגום לשפה העברית.

הטופס מורכב ממספר חלקים:

  1. מילוי פרטים אישיים – שלב ארוך הכולל מספר רב של מסכים עם שאלות.

  2. תמונה אישית (Photo) – זה השלב בו מעלים את התמונה שלכם (לפי ההנחיות) בתור קובץ.

  3. תצוגה מקדימה (Review) – תצוגה של כל הפרטים שמילאתם עד כה. ניתן להדפיס את הקובץ או לשמור אותו במחשב או בפלאפון שלכם בתור קובץ PDF.

  4. חתימה (Sign) – חתימה אונליין על המסמך שמאשר את כל הפרטים שכתבתם.



 

שלב 2 – תשלום אגרה וקביעת ראיון בשגרירות.


  1. יצירת חשבון

  2. מילוי פרטים אישיים. בסיום המילוי ניתן להוסיף מועמדים נוספים לקבלת וויזה

  3. בחירת שרות שליחים (דואר) לקבלת הוויזה אליכם לבית

  4. תשלום אגרת הוויזה

  5. קביעת מועד ראיון רצוי (תאריך ושעה)


שלב 3 - ראיון בשגרירות


יש להגיע כמובן לשגרירות בשעה שנקבעה לכם ולא לאחר. מומלץ להגיע *לפחות* חצי שעה מראש כדי להימנע מעיכובים ואיחורים כלשהם. בכניסה לשגרירות יבצעו לכם בדיקה ביטחונית קצרה ויוודאו שיש לכם תור מוזמן להיום. אין אפשרות להיכנס לשגרירות עם תיקים או חפצים אישיים מלבד מפתחות ומסמכים רלוונטיים לראיון. קיים שירות (בתשלום) של השכרת ארוניות לשמירת חפצים ממש ממול הכניסה לשגרירות בתל אביב.

במידה ועברתם את הריאיון, מזל טוב! הדרכון שלכם יישאר אצל הנציג לטובת הנפקת הוויזה. במידה ולא עברתם את הריאיון – הדרכון יוחזר לכם מיד בסיום הריאיון.

הריאיון מתקיים בעברית אך אם יש נציג שדובר אנגלית והוא פנוי ניתן להתראיין אצלו. ניתן גם לקבל סיוע של מתורגמן.

תתכוננו נפשית שהתור לוויזה ארוך יחסית (כשעה-שעתיים של המתנה ולעיתים אף יותר) ואתם יכולים “לבלות” שם זמן מה. חשוב לא להתעצבן ולא להילחץ, אף אחד לא עושה לכם דווקא והתור מתקדם בקצב סביר בדרך כלל.



 

אחרי שהריאיון מסתיים


לאחר הריאיון עצמו, שאורך כ5-2 דקות מסתיים, תוכלו לדעת מיד אם קיבלתם וויזה או שלא אושרה לכם וויזה. הנציג המראיין יודיע לכם בסוף הריאיון האם הוויזה שלכם אושרה או שלא.

בדרך כלל רוב הוויזות הן בעלות תוקף של 10 שנים, אך יש מקרים נדירים בהם הוויזה היא לזמן קצר יותר, כגון וויזה רק ל-5 שנים.


אם אושרה לכם הוויזה לארצות הברית, אתם תתבקשו להשאיר את הדרכון שלכם אצל הנציג, ותקבלו את הדרכון עם הוויזה מודבקת בתוכו תוך שבוע עד עשרה ימים בדרך כלל. הדרכון מגיע בדואר רשום.

אם לא אושרה לכם וויזה, אתם תקבלו חזרה את הדרכון מיידית ותאלצו לעזוב את השגרירות.

ניתן כמובן להגיש בקשה נוספת, אך מומלץ לבצע זאת רק לאחר שחל שינוי גדול בחייכם כמו מצב כלכלי שהשתנה, סיום\התחלת לימודים אקדמיים, חתונה, הולדת ילדים, רכישת דירה וכו'.


ראיון לקבלת וויזה לארצות הברית
ראיון בשגרירות. אחד השלבים האחרונים בדרך אל הוויזה



 

טיפים למילוי הטופס

  • סדר וארגון לפני הכל - פיתחו תיקייה במחשב ותשמרו בה את כל מה שקשור לוויזה.

  • תיעוד – מומלץ לעשות צילומי מסך עם הפרטים המלאים בכל שלב ולשמור, כך תוכלו לשחזר את התשובות שלכם.

  • ריכוז ופוקוס – אם לא תבצעו פעולה כלשהי במהלך מילוי הטופס במשך 20 דקות, תיאלצו למלא את הטופס מחדש.

  • זריזות – אם מילאתם את הטופס אך לא שלחתם אותו תוך 30 יום? תצטרכו למלא את הטופס שוב מהתחלה.

  • מסמכים – תגיעו לראיון מוכנים עם כל המסמכים הרלוונטיים מודפסים ולא בפלאפון. מטרת המסמכים העיקרית היא להראות שיש לכם זיקה לארץ ואתם לא מתכוונים להגר או להישאר בצורה לא חוקית בארצות הברית. לכן מסמכים כמו אישור מעסיק, אישור על בעלות דירה וכו' יעזרו לכם לבסס טענה זו מול המראיין.

  • תוקף דרכון – לפני שאתם מזמינים טיסה לניו יורק, בדקו את הדרכונים והוויזות שלכם ותוודאו כי הן בתוקף לתאריכי הטיסה הרלוונטית.

  • תמונת פספורט – תדאגו לעצמכם לתמונת פספורט תקנית ולפי ההוראות של השגרירות האמריקאית. חבל להתעכב על דבר פעוט כמו תמונה. אין לכם תמונה מתאימה? גשו לחנות הצילום הקרובה לביתכם ובקשו להצטלם לוויזה לארצות הברית, ברוב המקרים המוכר ידע את הדרישות ויספק לכם את התמונות הרצויות.


 

וויזה לארצות הברית

לסיכום: תהליך מילוי הבקשה לוויזה נראה אולי ארוך ומאיים, אבל בתכל'ס, מדובר בתהליך פשוט וקל אם נצמדים לכל ההוראות והחוקים.

הכינו מראש את כל המסמכים הרלוונטיים, הקדישו זמן בו אתם ערניים ומרוכזים לתהליך, נשמו נשימה עמוקה ואל תשכחו סבלנות ואורך רוח.

נקודה חשובה רגע לפני סיום: הפוסט מלא בטיפים והוראות כיצד למלא את טופס הבקשה לוויזה לבד, ללא עזרה של חברה חיצונית. כל הטיפים שבו מבוססים על הניסיון שלנו בלבד וזוהי אינה אסמכתא רשמית של שגרירות ארצות הברית כלל וכלל.



 

לעדכונים על מגוון אירועים ואטרקציות נוספות בניו יורק אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בדף הפייסבוק שלנו או להצטרף לקבוצת הפייסבוק של "ישראלים מטיילים בניו יורק NY-See".



בילוי נעים!

60 צפיות

Comments


bottom of page