top of page

אזרחי ישראל פטורים מוויזה לארה"ב | המדריך המלא להוצאת וויזה ESTA


הוצאת אישור ESTA

לאחרונה ישראל נכנסה לרשימת המדינות אשר אזרחיהן פטורים מוויזה בכניסה לארה"ב.


אחרי תקופה ארוכה מאוד בה הלכנו לשגרירות ארה"ב ועמדנו בתורים הארוכים בדרך לראיון לוויזה המבוקשת, החל מחודש אוקטובר 2023 תהליך הכניסה לארה"ב הפך לקל ופשוט בהרבה יותר עבור הישראלים.


אז רגע לפני שאתם נוסעים לשדה התעופה עם מזוודה, דרכון וכרטיס טיסה לארה"ב, חשוב שתהיו מודעים לכך שאמנם מדינת ישראל נכנסה לרשימת המדינות הפטורות מוויזה, אך זה לא אומר שכעת ניתן להיכנס לארה"ב ללא תהליך בירוקרטי כלשהו. אז כיצד נשיג את אישור ה-ESTA הנחשק? פנו לכם כמה דקות ובואו לקרוא את המדריך המלא לאישור הכניסה לארה"ב החדש - אישור ה-ESTA.


 

אז אנחנו פשוט יכולים לארוז מזוודה ולטוס לארה"ב??


אז בקצרה, אם לא הוצאתם וויזה עד היום - לא!

לא תוכלו פשוט לארוז מזוודה ולצאת לנתב"ג, כי המשמעות של אישור ה-ESTA הוא לא כניסה חופשית לארה"ב ללא מסמכים, ללא בדיקות וללא תנאים. אלא תהליך פשוט וקצר הרבה יותר מאשר תהליך הוצאת הוויזה הרגילה שנמצאת בדרכון שלנו.


אז מה בעצם השינוי הגדול?

כעת, ישראלים לא מחויבים להנפיק אך ורק וויזה רגילה לארה"ב. נפתחה עבורנו אפשרות חדשה (ומרגשת) לכניסה לארה"ב והיא כניסה באמצעות אישור ESTA.


אישור ESTA (קיצור של Electronic System for Travel Authorization) מאפשר לעבור בביקורת הגבולות בארה"ב, מבלי להצטייד בוויזה (הוויזה הרגילה שמוצמדת לדרכון). תוכנית ESTA כוללת כעת 38 מדינות והיא רלוונטית רק לאנשים שרוצים להיכנס לארה"ב למטרת תיירות או עסקים. סוג הוויזה הזו מאפשרת שהייה בארצות הברית עד 90 ימים בלבד.



 




נשמע טוב, אז כיצד אני מנפיק לעצמי את אישור ESTA?


בקצרה - כדי להתחיל בתהליך קבלת אישור ESTA, יש להיכנס לאתר הייעודי ולשלם את האגרה על סך $21 ולהגיש בקשה אונליין לאישור ESTA.

התשובה לבקשה שלכם מתקבלת בדרך כלל בתוך 72 שעות. כאשר הבקשה שלכם תאושר, אתם תקבלו על כך עדכון במייל או באתר, ותוכלו להדפיס את אישור ה-ESTA, ולהציג אותו בשדה התעופה בכניסה לארצות הברית, בצירוף הדרכון ביומטרי שלכם ולהיכנס ולטייל ברחבי ארצות הברית.





לאישור ה-ESTA תוקף של שנתיים בלבד. עם זאת, קיימים מצבים מסוימים ונדירים יחסית, בהם הרשויות בארה"ב עשויות לתת אישור ESTA, ולאחר מכן לבטל אותו באופן חד צדדי, גם אם טרם חלפו שנתיים.

משום כך, חשוב מאוד לבדוק באתר המתאים שהאישור שלכם עדיין פעיל ורלוונטי, לפני כל טיסה חדשה לארצות הברית.


בקיצור, אם אתם לא מחזיקים בוויזה לארה"ב ואין לכם תוכניות להוציא וויזה רגילה בזמן הקרוב, כדאי שתדעו שיש מעתה דרך קלה הרבה יותר להיכנס לארה"ב.

אישור ESTA הוא אישור אלקטרוני המאפשר לאזרחים של מדינות מסוימות להיכנס לארה"ב ללא וויזה.

ישנם מספר יתרונות לקבלת אישור ESTA על פני תהליך וויזה רגיל:

  • ניתן להגיש בקשה לאישור ESTA באופן מקוון, ולקבלו בתוך זמן קצר יחסית.

  • האגרה עבור אישור ESTA היא נמוכה יותר מהאגרה עבור וויזה.

  • סיכויי הסירוב לאישור ESTA נמוכים יותר מאשר סיכויי הסירוב לקבלת וויזה רגילה.

לכן, אם אתם מתכננים נסיעה לארה"ב, כדאי לבדוק אם אתם זכאים לאישור ESTA.


 


מה ההבדל בין וויזת ESTA לבין הוויזה הרגילה?


כפי שאתם יודעים, כל אדם שאינו אזרח ארה"ב, חייב להיות עם וויזה או אישור ESTA כדי להיכנס לארה"ב. למרות שהמטרה שלהם זהה, וויזה רגילה ו-ESTA הם שני דברים שונים: תהליך קבלת הוויזה לארה"ב הוא ארוך ומתיש יותר וכולל הגשת טופס DS-160 אונליין, להעלות תמונות פספורט לפי הגודל והדרישות המתאימות, לשלם $185 אגרה ואז - להגיע לראיון פיזי בשגרירות ארצות הברית בתל אביב או ירושלים, בו תסבירו למראיין שאתם רוצים להיכנס לארצות הברית למטרת טיול בלבד ואינכם מתכננים להישאר במדינה מעבר לזמן המותר או לעבוד שם באופן לא חוקי.



אז כמו שכתוב למעלה, תהליך הוצאת וויזה הוא ארוך ומייגע יותר, אך הבונוס של הוויזה הזו שהיא מעניקה יתרונות על פני אישור ESTA: כניסה ל-180 ימים , לעומת ESTA, שמאפשר שהייה בארצות הברית 90 ימים בלבד. ישנם עוד מספר הבדלים אבל הם לא רלוונטיים למי שרק רוצה לטייל ולבקר בארצות הברית.


הבדלים מרכזיים נוספים הם: וויזה רגילה בדרכון היא בעלת תוקף של עד עשר שנים, ו-ESTA בתוקף רק לשנתיים.


הבדל משמעותי חשוב ואחרון: בעלי דרכון רגיל או דרכון ביומטרי יכולים לקבל את הוויזה הרגילה, אך אישור ESTA יכולה להינתן רק לבעלי דרכון ביומטרי בלבד. אין דרכון ביומטרי - אין אישור ESTA.


 

אלו ההבדלים העיקריים בין ויזה לאישור ESTA:


הוצאת אישור ESTA
הבדלים בין וויזה רגילה ל-ESTA




 

יש לי כבר וויזה רגילה בדרכון, מה לעשות איתה?


אם כבר יש לכם בדרכון וויזה רגילה לארה"ב עם תוקף ארוך לשנים קדימה, אין לכם שום סיבה *כרגע* לרוץ ולהוציא אישור ESTA חדש. אישור ה-ESTA הוא "מתנה" חדשה המאפשרת פטור מוויזה, אבל אם כבר יש לכם את הוויזה רגילה בדרכון, אתם יכולים לטוס לארה"ב בראש שקט ואין צורך לשלם עוד פעם ולהתחיל את תהליך הוצאת אישור ה-ESTA שכבר ממילא יש לכם וויזה. טוסו בראש שקט ותהנו בחופשה הבאה שלכם בארצות הברית. זכרו שהוויזה הרגילה שיש לכם בדרכון מאפשרת לכם טיול ארוך יותר בארצות הברית: 180 ימים לעומת 90 ימים בלבד עם אישור ה-ESTA, אז אם אתם מתכננים טיול ארוך של חוף לחוף לדוגמא, הרווחתם.



הוצאת אישור ESTA

 

כבר שילמתי את האגרה לוויזה הרגילה, אך עדיין לא הגעתי לשגרירות לראיון - מה עליי לעשות כעת?


אם כבר התחלתם את תהליך הוצאת הוויזה הרגילה ושילמתם את האגרה ($185), ויש לכם כבר תאריך ושעה לראיון פרונטלי בשגרירות, עדיף שפשוט תלכו לראיון. למה אתם שואלים?

כי כבר שילמתם ואין החזר על תשלום האגרה להוצאת וויזה. חוץ מזה, כבר הסברנו בתחילת המאמר את כל היתרונות של הוויזה הרגילה לעומת אישור ה-ESTA, לכן אם כבר התחלתם את התהליך, אין סיבה שתעצרו אותו באמצע. לכו לראיון בשגרירות וסיימו את התהליך הוצאת הוויזה. רוב הסיכויים שתקבלו וויזה לארצות הברית לעשר שנים וזה מקנה שקט נפשי לזמן ארוך. בהצלחה.




 

יכולים לסרב לבקשה שלי ל-ESTA?


כן. בהחלט יכולים לסרב לבקשה שלכם להוצאת אישור ESTA.

ישנם מעט אפשרויות בהן הבקשות להוצאות אישור ESTA מסורבות אוטומטית כגון: למבקש ישנו תיעוד של רקע פלילי, סירוב בעבר להוצאת וויזה רגילה, טעות קריטית במילוי הטפסים וכו'.


הוצאת אישור ה-ESTA הוא אכן תהליך קל ופשוט יותר מהוצאת וויזה רגילה, אך אין זה אומר שהאמריקאים הם רק חותמת גומי. כל בקשה נבדקת לעומק ומערכות המידע של האמריקאים מחוברים למערכות המידע של מדינת ישראל ואף של משטרת ישראל.


הוצאת אישור ESTA



 


לצערי סורבתי לקבלת אישור ESTA, מה עליי לעשות כעת?


אז קיבלתם תשובה שלילית וסורבתם לקבלת אישור ה-ESTA? מבאס ממש אבל יש מה לעשות בנידון. האפשרות הראשונה היא כמובן ערעור: ניתן להגיש ערעור על בקשת הסירוב והבקשה נבדקת בזמן קצר יחסית ואתם צפויים לקבל תשובה סופית בתוך עשרה ימים מרגע הערעור.

אפשרות נוספת למי שקיבל סירוב לאישור ESTA היא להגיש בקשה לוויזה רגילה עם ראיון פיזי בשגרירות ארה"ב, ושם בראיון פרונטלי מול נציג אולי תוכלו להסביר טוב יותר את מטרת ביקורכם בארצות הברית, להציג מסמכים תומכים ולהעלות מעט את סיכויי ההצלחה שלכם להוצאת וויזה.


 

לסיכום, החל מאוקטובר 2023 התהליך להוצאת אישור כניסה לארצות הברית הפך לקל יותר, זול יותר ופשוט ומהיר הרבה יותר. התהליך הישן של הוצאת וויזה רגילה היה מייגע ומורכב לישראלים רבים ואף הרחיק ישראלים רבים מביקור בארצות הברית. כעת הכל פשוט יותר וישראלים רבים צפויים לטוס ולטייל בארצות הברית הקסומה. בכל מקרה, למי שכבר יש וויזה רגילה מונפקת בדרכון, עדיף לו שיישאר איתה וימתין עד לפקיעת התוקף שלה להוצאת אישור ESTA. טיול נעים ומוצלח.




 

לעדכונים נוספים על מגוון אירועים ואטרקציות נוספות בניו יורק אתם מוזמנים לעקוב אחרינו

בדף הפייסבוק שלנו או להצטרף לקבוצת הפייסבוק של "ישראלים מטיילים בניו יורק NY-See".



 בילוי נעים!

324 צפיות

コメント


bottom of page